 
                     
                     
                    Generation Gaja de duurzame Sneaker van cactusleer
Generation Gaja bestaat voor 90 procent uit afval. Denk aan cactusbladeren, mais, appel, plastic en katoenen kleren.
100% PETA gekeurd vegan
De Sneakers zijn gemaakt van cactusbladeren die jarenlang CO2 geabsorbeerd hebben en geen water of elektriciteit gebruiken bij hun groei. Er wordt ook appelleer gebruikt, gemaakt van appels die tijdens de appeloogst overblijven omdat ze niet in de winkel kunnen worden verkocht. De Sneakers zijn altijd opgebouwd uit twee delen: de bovenkant is gemaakt van lookalike-leer, de binnenzijde voor meer dan de helft van maisafval. Alle zolen zijn gemaakt van gerecycled rubber en enkele exemplaren van zeventig procent suikerriet.
PETA gekeurd vegan betekent dat een product het PETA-Approved Vegan keurmerk draagt, wat aangeeft dat het product geen ingrediënten van dierlijke oorsprong bevat en dat in de gehele productieketen geen dierlijke producten of dierentesten zijn gebruikt. Het label is een internationaal erkend symbool van dierenwelzijn en wordt beheerd door de organisatie People for the Ethical Treatment of Animals (PETA)
Oorsprong van de materialen:
De grondstoffen voor de materialen die worden gebruikt in de Generation GAJA collectie komen uit verschillende landen in de EU. Het cactus materiaal komt over uit Mexico,hierbij wordt zo veel mogelijk gekeken naar een zo milieuvriendelijk mogelijk transport. Bovendien zijn alle materialen die worden gebruikt PETA-gecertificeerd.
Product locatie:
De GISELLA sneaker zijn gemaakt in het Noorden van Portugal.
Werkomstandigheden:
Als duurzaam merk probeert Generation GAJA zo goed mogelijke werkomstandigheden te creëren voor het personeel. Hierbij zorgt het merk onder andere dat het fabriekspersoneel naar waarde wordt betaald en zorgt dat het personeel vrij is in alle door de Portugese overheid vastgestelde vakanties. Op het hoofdkantoor is het onder andere belangrijk dat het afval goed wordt gescheiden en worden pakketten op de meest verantwoorde manier verstuurd. Het merk kan hierin nog veel verder denken en stappen blijven ondernemen in de toekomst waar ook zeker naar zal worden gestreefd.
 
                         
                        